Sprytne skrzaty


Miesiąc: MARZEC

Tematyka:

 1.      Baśnie, bajki, bajeczki.

2.      Muzyka wokół nas.

3.      Nie jesteśmy sami w kosmosie.

4.      Projekt Pieniądze. 

 

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze:

 

- rozpoznaje i nazywa literę g: małą i wielką, drukowaną i pisaną

– czyta sylaby, wyrazy z poznanymi literami

– pisze litery g, G

– dokonuje oceny postępowania bohatera baśni

– odgrywa scenki dramowe, wykorzystując wszystkie dostępne środki wyrazu

– uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, bieżnych, z elementami równowagi
- wyjaśnia znaczenie słów: scenografia, kurtyna, aktor, widownia
-
wymienia zasady zachowania obowiązujące w teatrze
– odgrywa swoją rolę w teatrzyku cieni
– tańczy walczyka
– uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych z piłkami
– dodaje i odejmuje w zakresie 8

– wymyśla zakończenie historyjki obrazkowej i ją opowiada
– wypowiada się na temat smoków – bohaterów literackich

– układa obrazki historyjki według kolejności zdarzeń, opowiada ją

– tworzy zdrobnienia od słowa smok

– wygrywa na bębenku przedstawione rytmy
– rozpoznaje rekwizyty pochodzące z różnych baśni, podaje ich tytuły

– rozwiązuje zagadki

– wskazuje w książce: okładkę, stronę tytułową, stronę redakcyjną i numery stron

– wykonuje własną książeczkę
– rozpoznaje i nazywa literę w: małą i wielką, drukowaną i pisaną

– pisze litery w, W

– czyta sylaby, wyrazy, tekst z poznanymi literami

– wyjaśnia znaczenie słów: dźwięk, muzyka, orkiestra, dyrygent, batuta

– wymienia dawne i nowoczesne urządzenia służące do odtwarzania muzyki

– uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, usprawniających duże grupy mięśniowe, z elementem równowagi, podskoku
– wymienia nazwy instrumentów i nazwy muzyków grających na nich

– określa charakter muzyki (wesoła, smutna, szybka, wolna …)

– wymienia zasady zachowania obowiązujące podczas koncertu

– czyta nazwy instrumentów

– układa działania do sytuacji przedstawionych na obrazkach
– wypowiada się na temat F. Chopin

– wyjaśnia znaczenie słowa kompozytor

– wykonuje ilustrację do wysłuchanego fragmentu muzyki poważnej

– gra na poznanych instrumentach perkusyjnych

– porusza się odpowiednio do gry, w określonym metrum
– rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 9

– pisze cyfry 9

– rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty muzyczne

– dzieli instrumenty na perkusyjne, dęte i strunowe
– wyjaśnia znaczenie słów: kluczwiolinowy, nuta, gama, oraz nazywa nuty na pięciolinii

– rozpoznaje i nazywa literę p: małą i wielką, drukowaną i pisaną

– pisze litery p, P

– czyta sylaby, wyrazy i krótkie zdania z poznanymi literami

– wymienia nazwy planet wchodzących w skład Układu Słonecznego

– wskazuje Ziemię na obrazku Układu Słonecznego

– wymienia właściwości fizyczne octu, sody, oleju, barwnika

– rozpoznaje piosenki po usłyszanej melodii

– śpiewa piosenkę Każdy chciałby być odkrywcą

– wykonuje układ ruchowy do piosenki
– wie, co odkrył Mikołaj Kopernik

– formułuje dłuższe wypowiedzi, poprawne pod względem gramatycznym

– wykonuje proste działania matematyczne na dodawanie i na odejmowanie
– wyobraża sobie wygląd ufoludka i go opisuje

– tworzy rodziny słów od nazw prezentów (nazwy mieszkańców i planet)

 

– wyraża na rysunku swoje wyobrażenia o kosmosie

-       

Piosenka: 

 

 Baśniowe postacie

 

1.     Znam legendy o powstaniu Krakowa

i stolicy Polski, Warszawie:

o szewczyku, o smoku i Wiśle,

o Syrence, i Warsie i Sawie.

 

Ref.: Książki niezwykłe, książki ciekawe,

tysiące legend, baśni i bajek.

Historii tyle, że trudno zliczyć,

chcę poznać wszystkie, więc będę je czytać.

 

2.     Z książek znam też krasnoludki, królewny

i Kopciuszka, wróżki i Śnieżkę,

Czerwonego Kapturka, kłamczuchę,

Kota w butach, i Piękną i Bestię.

 

Ref.: Książki niezwykłe, książki ciekawe,…

 

3.     Lubię czytać książki z mamą i z tatą,

piękne wiersze, opowiadania,

z nich się uczę, historię poznaję,

więc zachęcam was też do czytania.

 

Ref.: Książki niezwykłe, książki ciekawe,…

 

 

 

 

 

Wiersz:  

 Gra wyobraźni

 

Gdy zamknę oczy,
mogę świat zaczarować.
Mogę w swoich marzeniach
po świecie wędrować.
Gdy zamknę oczy,
mogę mocą tajemną
sprawić, by to, co lubię,
zawsze było ze mną.
Gra wyobraźni-
czary, magia i cuda.
Wymyślić ładną bajkę
każdemu się uda.